אין לכם כוח להתאמן בקיץ? אולי אלו הסיבות? וגם 10 פתרונות יעילים

אם בשיא החורף אנחנו מתעצלים לצאת מהפוך לאימון, אז בקיץ התירוץ הוא החום והלחות המתישים, אבל לפעמים יש עוד סיבות לתחושת העייפות המתסכלת, שמורידה לנו את החשק לאימון.

מהן הסיבות האפשריות וכיצד אפשר לפתור אותן?

סיבה מס' 1 – לא ישנים טוב

שינה היא הדלק שלנו בנוסף למזון ואוויר, וברגע שהגוף לא נטען כהלכה, אנחנו עייפים ובטח שלא נרצה להתאמן תוך כדי הפיהוק. מומלץ לישון מינימום 6-8 שעות בלילה לתפקוד תקין.

הפתרון:
ללכת לישון מדי יום בשעה קבועה, עדיף לא אחרי 22:00 בלילה ובכך תרגילי את הגוף לשינה טובה ורציפה. בנוסף, מומלץ להתנתק מהנייד לפני השינה, ולא לאכול יתר על המידה לפני השינה, דבר המפריע לשינה תקינה.

 סיבה מס' 2 – מוותרים על ארוחת בוקר

יש הרבה אנשים שיכולים לוותר על ארוחת בוקר ולהתאמן על בטן ריקה. בעוד שלחלק מהמתאמנים זה עובד נהדר, אחרים ירגישו עייפים, מותשים, וחסרי אנרגיה לאימון.

הפתרון:
מומלץ לאכול משהו קטן לפני האימון שיעניק לכם דלק ואנרגיה כדי להוציא את המקסימום מהאימון. שייק הוא פתרון מעולה!



 סיבה מס' 3 – שוכחים מהנשימה

בלי נשימה אין חיים, ונשימה לא נכונה גורמת לשורת בעיות בריאותיות וביניהן גם עייפות וחולשה.

הפתרון:
עוצרים לפחות פעם ביום לעשר דקות לחיזוק הריאות דרך נשימות עמוקות מעגליות. בנוסף, אימון אירובי מסייע לחיזוק הריאות ולנשימה תקינה.

סיבה מס' 4 – לא שותים מספיק מים

כשאנחנו לא שותים מספיק אנחנו רעבים יותר, עייפים יותר, תשושים וסובלים מכאבי ראש וסחרחורות.

הפתרון:
להיצמד לבקבוק מים ולשתות כ-8 כוסות מים ביום.



סיבה מס' 5 – חוסר איזון בבלוטת התריס שלכם

פעמים רבות אנחנו עושים הכל כמו שצריך ועדיין סובלים מעייפות. זה הזמן לבדוק מה שלום בלוטת התריס שלכם, שאם יצאה מאיזון, מוטב לדעת מזה ולטפל בהקדם האפשרי.

הפתרון:
בדיקת דם תקופתית ובמידה ויש בעיה – לטפל מול גורם מקצועי.

סיבה מס' 6 – שותים יותר מדי אלכוהול

אלכוהול גורם להיי מלאכותי, ולאחר מכן לדאון פיזי ונפשי שהופך אותנו לעייפים ותשושים בשביל להתאמן.

הפתרון:
לא להפריז בשתיית אלכוהול ובמיוחד לא לפני יום שאתם מתאמנים, דבר שיכול להביא גם להתייבשות.

סיבה מס' 7 – חוסר בויטמינים

מחסור בויטמינים ומינרלים שונים עלול לגרום לעייפות, כאבי ראש, סחרחורות ותשישות כרונית.

הפתרון:
במידה ואתם מרגישים ירידה באנרגיה, מומלץ לעשות בדיקות דם תקופתיות ולהשלים את החוסרים בעזרת גורם מקצועי.



סיבה מס' 8 – מתאמנים בשעות שלא מתאימות.

אם גם אתם דוחים את האימון לסוף היום, ייתכן שלא תרגישו במיטבכם. מיטב האנרגיה של רוב האנשים היא בשעות הבוקר לאחר הקימה וההתחדשות מהאנרגיה בשינה.

הפתרון:
להתאמן בשעות קבועות בהן אתם מרגישים בשיא האנרגיה שלכם, רצוי בבוקר לפני שאתם מתחילים את היום. פעילות גופנית גם מעלה את רמות האנרגיה.

סיבה מס' 9 – אוכלים אוכל כבד מדי

ארוחות כבדות כמו בשר שומני, מזון מעובד או אפילו מזון בריא אך כמויות גדולות מעבר למה שהגוף זקוק לו, מעייפים מאוד את הגוף כי רוב הזמן הגוף עסוק בעיכול המזון, דבר שלוקח ממנו את האנרגיה.

הפתרון: לאכול כמויות מתונות, בריאות ומאוזנות. ולהיוועץ עם איש מקצוע במידה ואתם מרגישים כבדים לאחר הארוחות.

סיבה מס' 10 – שותים יותר מדי קפה

קפה הוא ממריץ, וכמו כל ממריץ, לאחר זמן מה הוא עושה בדיוק את ההיפך – דאון.

הפתרון:
הפחיתו באופן כללי את כמויות הקפה כדי לא לחוות תנודות גדולות מדי ברמות האנרגיה. בנוסף, בכל פעם שאתם שותים כוס קפה, הוסיפו 2 כוסות מים למניעת התייבשות.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
18-10-2020
המסכה גורמת לבעיות עור? יש לנו את הפתרון!
ספורט
15-10-2020
איך לחטב את הישבן והירכיים
תזונה
12-10-2020
הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון
ספורט
08-10-2020
האימון שיגרום לכם להתחטב ולשרוף בלי לצאת מהבית
מתכונים
07-10-2020
מתכון להכנת עוגיות טחינה ושקדים
תזונה
04-10-2020
מה כדאי לדעת על דיאטת פליאו, דיאטה קטוגנית ודיאטות אופנתיות נוספות
מתכונים
29-09-2020
מתכון להכנת שייק פירות יער וקוקוס