7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים

כששרירי הידיים או הרגליים נתפסים, זה מצביע על כך שעבדנו היטב על השרירים או שהשריר התאמץ יותר ממה שהוא רגיל. מדובר בתופעה נורמאלית שמתאמנים רבים אפילו מחכים לה כי מבחינתם זה סימן שעבדו חזק על השרירים. אז לפני הכל, חשוב שתדעו שזה לא תמיד כך.

שרירים תפוסים הם לא מדד לאימון טוב, וישנם אימונים יעילים מאוד שאחריהם לא נתפסים לנו השרירים. שרירים תפוסים יכולים לנבוע מכל מיני גורמים שאינם קשורים לסוג האימון כמו סטרס, תת תזונה, אימון יתר, עייפות שרירית או עייפות בכלל, חוסר שינה, רעילות יתר ממזון שאינו בריא.

מה עושים עם שרירים תפוסים במצבים פחות נעימים כמו כאבי גב או צוואר? קבלו 7 פעולות שחשוב לעשות:

  1. לנשום ולהוריד סטרס – כשאנחנו שרויים במתח, השרירים שלנו מיד מתכווצים דרך הורמונים שהגוף שולח אל הגוף, וכשאנחנו רגועים ושלווים, משתחררים הורמונים שגורמים לשרירים להיות רפויים ומשוחררים. הנשימה עוזרת לזרימה, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים כשהשרירים תפוסים. להיות רגועים ולנשום נשימות עמוקות ורגועות.
  2. להניע את המקום – כשהשרירים תפוסים נרצה להזיז ולהניע את המקום כי תפיסות היא גם סוג של תקיעות. אם זה אזור שאתם יכולים לעסות לבד – קחו שמן עיסוי טבעי והניעו את המקום. במידה ומדובר בגב או באזור שקשה לכם להגיע אליו, פנו למעסה מקצועי שיזרים לכם את הדם ויפזר את חומצות החלב שהצטברו בשריר.
  3. להאריך את השרירים – בצעו מתיחות דינאמיות עדינות בשילוב הנשימה. הנשימה בשילוב התנועה עוזרת להאריך את השרירים בצורה מדהימה. חוסר בתנועה מקבעת ותנועה עדינה מאריכה. היעזרו באיש מקצוע במקרה הצורך שידריך אתכם לגבי המתיחות הנכונות בצורה עדינה ובטוחה.


  1. לחמם את המקום – בעזרת עיסוי ניתן לחמם את המקום אבל זה לא מספיק. עשו מקלחות חמות ושמרו על האזור חם. התלבשו היטב ובכך תעזרו לגוף להשתחרר. שימו לב שבחורף הגוף שלנו נוטה להיתפס הרבה יותר מאשר בקיץ בגלל מזג האוויר הקר שמקשה את השרירים שלנו.
  2. לזוז – יש נטייה לחשוב שכשנתפסים לנו השרירים אז אסור לנו לזוז וכל מה שאנחנו צריכים זה לנוח, אז זה לא ממש מדויק. נכון שלא כדאי לנו עכשיו להרים משקולות ולעשות אימונים בעצימות גבוהה כשכואב לנו ותפוס לנו, אבל אין זה אומר שאנחנו צריכים להיות מרותקים למיטה או לכיסא. כמה שיותר נזוז בצורה עדינה, כך נקצר את משך הכאבים והתקיעות. הליכה מאוד טובה לזרימת הדם במידת האפשר, מתיחות וחיזוקים עדינים בשרירים שאינם תפוסים.
  3. למרוח משחה טבעית – מריחה של משחה טבעית יחד עם עיסוי ו חדרה של צמחים טבעיים על העור יכולה מאוד לסייע. צמח הארניקה למשל, הוכח כתורם לשיםור משמעותי בכל מה שקשור לשרירים תפוסים, הצטברו יות נוזלים בגוף, והסדרה של מחזור הדם. בדקו שמדובר באמת במשחה על בסיס טבעי.
  4. מזון אנטי דלקתי – יש מצבים שבהם אנחנו צריכים להוריד מזון דלקתי כמו למשל עגבניות, פלפלים, תפוחי אדמה וחצילים, במצבים של טרום דלקת, ובמקומם נרצה לצרוך מזונות אנטי דלקתיים כמו כורכום, קינמון, שום, עלים ירוקים ושקדים. הימנעו גם מסוכרים, מוצרי קמח לבן, ממתקים ומעובדים, והשתדלו לדבוק בתזונה נטולת רעלים ובמיוחד כשהגוף מתמודד עם כאב.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
03-03-2021
למה אין לנו כוח להתאמן בחורף? 10 דרכים לצאת לאימון גם בשיא הקור
ספורט
28-02-2021
אימון בטן ישבן ירכיים ביתי לכל הרמות ב-10 דק בלבד
תזונה
25-02-2021
מדריך פורים בריא - איך לשמור על הבריאות והגזרה ומה לשים במשלוח מנות?
מתכונים
23-02-2021
מתכון להכנת אוזני המן במילוי פרג
ספורט
21-02-2021
איך לשמור על הגיינה מקסימלית בחדר הכושר?
מתכונים
16-02-2021
מתכון להכנת שייק ענבים
ספורט
14-02-2021
זוגיות בריאה: 11 דרכים להכניס את הבריאות לקשר שלכם
ספורט
11-02-2021
משפחה בשיא הכושר: איך מנהלים אורח חיים בריא משפחתי?