תוך כמה זמן רואים תוצאות מאימונים?

מכירים את זה שאתם מתאמנים ולא רואים את התוצאות שקיוויתם להן? הרבה אנשים מתחילים להתאמן או שמשנים את סוג האימון, מחכים לתוצאות ולא מבינים למה הן לא מגיעות.

אז מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם? שימו לב – זה תלוי בכמה גורמים: כמו במטרות שלכם – האם הן ריאליות? בסוג האימון, ברמת ההשקעה, בתזונה ובעוד כל מיני גורמים כמו מצב נפשי, שינה וגנטיקה, אבל יש לכם השפעה עצומה על התוצאות וזה בדיוק כמו בטבע.

כשאתם זורעים זרעים באדמה, אתם יודעים שיש להשקות אותם, לדאוג שהאדמה תהיה לחה ולפי הזרעים שתזרעו, אתם יודעים מה הולך לצמוח. אותו דבר באימונים. אתם בוחרים את סוג האימון, סוג התזונה, ועכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתמיד בהשקייה, כלומר – באימונים. יום ללא השקייה (אימון), ידחה את הנביטה (התוצאות).

רוצים תוצאות מהר? תעבדו בהתמדה ואל תפסחו על אימונים, כל פעם שאתם יוצאים  מתפריט התזונה שאתם יודעים שהוא זה יוביל אתכם לתוצאות שאתם רוצים, או שאתם מבריזים מהאימון, הוא מעכב אתכם ומחזיר אתכם אחורה בזמן.

  • 7 דרכים לזרז את התוצאות הרצויות
  1. להתמיד כל הדרך ולא לחרוג. השקעה חלקית מניבה תוצאות חלקיות, השקעה מרובה מניבה תוצאה גדולה. זה תמיד הקרבה, השאלה מה חשוב לכם יותר והתשובה שלכם היא התוצאה שתראו.
  2. צאו מאזור הנוחות, שם התוצאות המובטחות. העלו את הרמה שלכם בהדרגה כל הזמן והיעזרו באיש מקצוע שיעזור לכם להגיע למטרות הרצויות.
  3. דאגו לתזונה נכונה מותאמת אישית לכם. אל תפסחו על ארוחות. אין דבר כזה שאין זמן להתאמן. תמיד אפשר לשתות שייק משקה חלבון של הרבלייף בדרך.
  4. שלבו כמה שיותר ממרכיבי הכושר הגופני באימונים שלכם: לא מספיק רק לרוץ או רק לעבוד על כוח או רק גמישות, ככל שתיגעו ביותר אלמנטים, תגיעו לתוצאות יותר טובות ומהירות.
  5. דאגו לשעות שינה מספקות, לשינה איכותית ולנפש רגועה.
  6. נסו להתאמן בבוקר. מחקרים הראו שהתוצאות הכי טובות משיגים בבוקר כשהגוף עירני ומתפקד בשיאו. כך גם תוודאו ששום תכנית לא מפריעה לאימון שלכם כי בינינו, דברים תמיד צצים.
  7. לא רואים תוצאות כבר זמן רב? תבדקו איפה אתם מוותרים לעצמכם, איפה הרגעים שאתם נותנים לעצלנות שלכם לוותר על אימון, או לתזונה שלא מטיבה עמכם להיכנס לגוף. אולי אתם קצת יותר מדי זמן באזור הנוחות. אולי זה הזמן להוסיף, לשדרג ולשנות. היוועצו עם איש מקצוע שיכוון אתכם למטרה שלכם בצורה הדרגתית ונכונה ולמרות שכולנו רוצים מהר – לפעמים הדרך האיטית יותר היא הדרך הבטוחה.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
03-12-2020
שבירת מיתוסים על שריפת שומן
מתכונים
01-12-2020
שייק תות וזרעי צ'יה
ספורט
29-11-2020
הסיבות האמיתיות והמפתיעות: למה אנחנו כל זמן רעבים?
ספורט
26-11-2020
אימון הרווח בין הרגליים: התרגילים הכי יעילים לחיטוב הירך הפנימית
מתכונים
24-11-2020
שייק כתום
ספורט
22-11-2020
פנו זמן ליוגה
ספורט
19-11-2020
סתיו בטוח: איך מחזקים את מערכת החיסון?
תזונה
16-11-2020
למה שומן בטני הוא השומן הכי מסוכן, ממה הוא נגרם ואיך נפטרים ממנו?