תוך כמה זמן רואים תוצאות מאימונים?

מכירים את זה שאתם מתאמנים ולא רואים את התוצאות שקיוויתם להן? הרבה אנשים מתחילים להתאמן או שמשנים את סוג האימון, מחכים לתוצאות ולא מבינים למה הן לא מגיעות.

אז מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם? שימו לב – זה תלוי בכמה גורמים: כמו במטרות שלכם – האם הן ריאליות? בסוג האימון, ברמת ההשקעה, בתזונה ובעוד כל מיני גורמים כמו מצב נפשי, שינה וגנטיקה, אבל יש לכם השפעה עצומה על התוצאות וזה בדיוק כמו בטבע.

כשאתם זורעים זרעים באדמה, אתם יודעים שיש להשקות אותם, לדאוג שהאדמה תהיה לחה ולפי הזרעים שתזרעו, אתם יודעים מה הולך לצמוח. אותו דבר באימונים. אתם בוחרים את סוג האימון, סוג התזונה, ועכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתמיד בהשקייה, כלומר – באימונים. יום ללא השקייה (אימון), ידחה את הנביטה (התוצאות).

רוצים תוצאות מהר? תעבדו בהתמדה ואל תפסחו על אימונים, כל פעם שאתם יוצאים  מתפריט התזונה שאתם יודעים שהוא זה יוביל אתכם לתוצאות שאתם רוצים, או שאתם מבריזים מהאימון, הוא מעכב אתכם ומחזיר אתכם אחורה בזמן.

  • 7 דרכים לזרז את התוצאות הרצויות
  1. להתמיד כל הדרך ולא לחרוג. השקעה חלקית מניבה תוצאות חלקיות, השקעה מרובה מניבה תוצאה גדולה. זה תמיד הקרבה, השאלה מה חשוב לכם יותר והתשובה שלכם היא התוצאה שתראו.
  2. צאו מאזור הנוחות, שם התוצאות המובטחות. העלו את הרמה שלכם בהדרגה כל הזמן והיעזרו באיש מקצוע שיעזור לכם להגיע למטרות הרצויות.
  3. דאגו לתזונה נכונה מותאמת אישית לכם. אל תפסחו על ארוחות. אין דבר כזה שאין זמן להתאמן. תמיד אפשר לשתות שייק משקה חלבון של הרבלייף בדרך.
  4. שלבו כמה שיותר ממרכיבי הכושר הגופני באימונים שלכם: לא מספיק רק לרוץ או רק לעבוד על כוח או רק גמישות, ככל שתיגעו ביותר אלמנטים, תגיעו לתוצאות יותר טובות ומהירות.
  5. דאגו לשעות שינה מספקות, לשינה איכותית ולנפש רגועה.
  6. נסו להתאמן בבוקר. מחקרים הראו שהתוצאות הכי טובות משיגים בבוקר כשהגוף עירני ומתפקד בשיאו. כך גם תוודאו ששום תכנית לא מפריעה לאימון שלכם כי בינינו, דברים תמיד צצים.
  7. לא רואים תוצאות כבר זמן רב? תבדקו איפה אתם מוותרים לעצמכם, איפה הרגעים שאתם נותנים לעצלנות שלכם לוותר על אימון, או לתזונה שלא מטיבה עמכם להיכנס לגוף. אולי אתם קצת יותר מדי זמן באזור הנוחות. אולי זה הזמן להוסיף, לשדרג ולשנות. היוועצו עם איש מקצוע שיכוון אתכם למטרה שלכם בצורה הדרגתית ונכונה ולמרות שכולנו רוצים מהר – לפעמים הדרך האיטית יותר היא הדרך הבטוחה.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
14-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
09-07-2020
מה עם הקפה והשייק? קבלו 8 תחליפים שאתם יכולים ליהנות מהם במקום חלב וגם לשמור על הבריאות שלכם.
מתכונים
07-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון שוקולד שקדים
תזונה
05-07-2020
ב-7 ליולי מציינים בכל העולם את יום השוקולד הבינלאומי. אז מה לעשות כדי לא להתמכר לקוביה השובבה, ומה עדיף לאכול במקום.
טיפוח
02-07-2020
אם התזונה שלנו לקויה, והמצב הנפשי שלנו לא בשיאו, קרוב לוודאי שהעור לא יראה מושלם כמו שאנחנו חולמות. ניתן לטפל באקנה בעזרת תזונה.
מתכונים
30-06-2020
מתכון להכנת חטיפי שיבולת שועל עשירים בחלבון
ספורט
28-06-2020
הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר. האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן.
מתכונים
23-06-2020
מתכון להכנת קערת שייק תות ופירות יער