חוזרים לכושר: איך חוזרים להתאמן אחרי שיצאנו מהתלם?

לכולנו יש תקופות בהם אנחנו פחות בתנועה מתקופות אחרות. אצל חלקנו זה נמשך יותר זמן ואצל אחרים פחות. הבעיה היא – שנורא קל לצאת מהכושר וקשה יותר לחזור אליו, אז ככל שתחזרו מהר יותר, כך יהיה לכם פחות קשה. לפעמים מספיק שבוע או שבועיים ללא אימונים, שכבר מרגישים את העייפות והקושי.

הגוף שלנו אוהב הרגלים קבועים ולכן כשאנחנו מרגילים אותו להתאמן מדי בוקר או אפילו 3-4 פעמים בשבוע, הרבה יותר קל לנו, גם מהבחינה המנטלית וגם מהבחינה הפיזית. אז מה עושים אם בכל זאת יצאנו מהשגרת אימונים שלנו אבל הקושי רק גדל וגדל? 

מתחילים מחדש בהצבת מטרות ומציאת מוטיבציה לאימונים

לפני הכל, תשאלו את עצמכם, למה אתם מתאמנים, מה אתם רוצים מהאימון? האם אתם רוצים גוף שרירי וחטוב? האם אתם רוצים לרוץ מרתון? האם אתם רוצים לרדת במשקל? למנוע כאבי גב או להרגיש באופן כללי יותר עירניים? ברגע שהמטרה שלכם תהיה לנגד עיניכם, כך גם תוכלו לדעת כמה פעמים בשבוע אתם צריכים להתאמן וגם תהיה לכם מוטיבציה לעשות את זה. מציאת המטרה בעצם עוזרת לנו להיות מחוברים ומחויבים לתהליך. ניסיתם פעם לצאת מהבית מבלי לדעת לאן? בדיוק כך, לא תצליחו להתמיד באימונים אם לא תדעו לאן אתם הולכים. 

האימון המדויק עבורכם

האימון המדויק עבורכם הוא תמיד יהיה זה שיגרום לכם להתמיד בו לאורך זמן. זה יכול להיות פילאטיס, ריצה, חדר כושר או כל חוג שאתם אוהבים. זה לא משנה במה תבחרו, רק חשוב שסוג האימון והמסגרת של האימון תתאים לכם באופן אישי. כלומר: נניח ואתם מתחברים ואוהבים לעשות פילאטיס, חשוב שתמצאו את המורה שיתאים לכם במדויק (יש המון סגנונות ודרכים להעביר שיעור פילאטיס), חשוב ששעות האימונים יהיו נוחות לכם וגם שהמיקום לא יאלץ אתכם למאמץ רב מדי כדי שלא יהיו לכם תירוצים להבריז. 

החברים המדרבנים

נכון שיש הרבה אנשים שאוהבים להתאמן לבד, אבל הרבה מאוד מתאמנים מוצאים את עצמם מצליחים להתמיד באימונים דווקא בגלל החברה. זה יכול להיות חבר אחד שנעים לכם איתו, קבוצה או אפילו מאמן. אם אתם לא מאלו שיודעים להרים את עצמכם לאימונים ולהתמיד בדרך הזו לאורך זמן, תמצאו לכם את החברה המתאימה שתעזור לכם בכך.



נועצים ביומן, מודיעים לכולם

האימונים שלנו צריכים להיות קבועים בלוז בדיוק כמו הפגישות שלנו, ועלינו גם להתייחס אליהם בהתאם, כי אם לא ננעץ אותם ונכבד אותם בדיוק כמו שאנחנו מכבדים אדם אחר שמגיע אלינו לפגישה, אנחנו לא נתמיד, וזה סוד ההצלחה. אז לא מספיק שתכתבו את האימון ביומן, תעדכנו את כל בני הבית שלכם בלוז האימונים החדש שלכם ובקשו מהם גם לסייע בדירבונים וחיזוקים. 

קבלה ואהבה עצמית

כשאנחנו לא אוהבים את עצמינו, את איך שאנחנו נראים ואת מה שאנחנו, אז הרבה יותר קשה לנו לעשות דברים. אנחנו מדוכאים וחסרי מוטיבציה. לעומת זאת, אם תאהבו ותקבלו את עצמכם, תאמינו שמגיע לגוף שלכם את הכי טוב ותקומו בבוקר בקלות לאימון. אז גם אם יצאתם מהתלם, אמרו לעצמכם שזה לא נורא בכלל, שמעכשיו אתם חוזרים לעניינים ושאתם רוצים את הכי טוב עבור עצמכם. 

אכלו בריא

מכירים את זה שהאימונים מתרופפים אז פתאום גם התזונה מתרופפת? נסו להפריד את שני אלו ולשמור על אורח חיים בריא ואכילה מסודרת ובריאה. כשאנחנו אוכלים מאכלים לא בריאים, אז אנחנו כבדים, עייפים וחסרי חשק להתאמן. במקום מזון מעובד ומהיר, אכלו הרבה פירות, ירקות, קטניות ודגנים. במקום המון קפה ומיצים ממותקים, שתו מים, אכלו במידה הנכונה אוכל קליל ובריא וכבר החשק שלכם להתאמן יחזור אליכם במהרה.

מאת: שרון ינובסקי קפלן –  מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-06-2021
רגע לפני תחילת הקיץ: 9 דרכים שיעזרו לכם לצרוך פחות קלוריות
תזונה
10-06-2021
10 דרכים לשפר פוריות
מתכונים
08-06-2021
מתכון להכנת שייק פצצת ויטמינים
ספורט
03-06-2021
איך להישמר מפציעות כושר מסוכנות? המדריך השלם למניעת פציעות מאימונים
מתכונים
01-06-2021
מתכון להכנת עוגיות שוקולד רכות
מתכונים
25-05-2021
שייק הפסקת קפה
ספורט
20-05-2021
אחת ולתמיד: כושר בהריון - מה מותר ומה אסור?