עשה ואל תעשה בדרך לחיטוב

הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כדי להתחטב מהר ולרוב הן דווקא פוגמות בתהליך החיטוב ובתוצאות הרצויות.
  • האם גם אתם עושים את הטעויות האלו? נסו למנוע אותן:

1. צמים – מכירים את זה שפתאום הבנתם שהמשקל כבר לא מה שהיה, ולפתע הג׳ינס כבר לא נסגר? הדבר האחרון שעליכם לעשות הוא לצום. אנשים רבים נבהלים מהגילוי של המשקל כלפי מעלה ומחליטים לצום על דעת עצמם או להיצמד לדיאטה דלת קלוריות וערכים תזונתיים. צום אינו מבוקר עלול לגרום לסטרס של הגוף ובכך לאגור שומן, צום עלול לגרום לחוסרים תזונתיים או לבולמוסים של רעב בהמשך. בנוסף, הצום הלא מבוקר או הדיאטות הדלות קלוריות עלולות לפגוע באיזון ההורמונים בגוף ובהמשך גם לקושי בירידה במשקל. במקום לצום, חזרו לאכילה בריאה ומאוזנת, אכלו הרבה פירות וירקות והיעדרו באיש מקצוע במקרה הצורך. אל תתפתו לדיאטות בזק!

2. עושים דיאטות בלי לעשות ספורט – החלטתם שאת כל המשקל תורידו בעזרת תזונה? זה כמובן אפשרי אך הדרך תהיה איטית יותר ותהיה כרוכה באיבוד מסת שריר. כשאנחנו מאבדים מסת שריר, מראה הגוף נראה רפוס ומדולדל יותר וקצב חילוף החומרים בגוף איטי יותר. שלבו פעילות גופנית בתהליך הירידה במשקל הן מבחינת הבריאות והן מבחינת התוצאות הרצויות.

3. פוסחים על אימוני כוח – מתאמנים רבים פוצחים בדיאטה בכל הכוח, משקיעים בכל הכוח באימוני אירובי, אבל פוסחים על אימוני הכוח האנאירוביים. אימוני כוח הם האימונים שמחזקים לנו את השרירים, המפרקים, תורמים למראה החטוב של הגוף ומזרזים את קצב חילוף החומרים ובכך גם תורמים להרזיה בשילוב אירובי ותזונה נכונה ומאוזנת. השקיעו גם באימוני כוח לפחות פעמיים שלוש בשבוע.

4. מתאמנים יותר מדי – אימונים יומיומיים ללא מנוחה, מתישים את הגוף ומונעים מהשריר להיבנות מחדש. ברגע שהשריר לא נבנה, מראה הגוף הופך להיות מדולדל וחלש, הגוף נחלש ונכנסים למצב של אימון יתר שהוא גם לא בריא וגם מרחיק אתכם מהתוצאות. מנוחה חיונית לבניית השרירים. סדרו לכם לו״ז אימונים קבוע והשאירו מקום למנוחה למטרת בניית שריר.

5. לא משנים את התכנית – כשרוצים לראות תוצאות, גיוון באימונים הוא הסוד. הגוף שלנו סתגלתן, וברגע שהוא מסתגל לאימון מסויים, הוא יפסיק להגיב בהתאם. שנו את תכנית האימונים שלכם מדי חודש. אתם יכולים לגוון בחזרות, במשקלים, בסוג האימון ובמשך האימון כדי לגרות את השריר מחדש כל הזמן.

6. עובדים קשה על שרירי הבטן – חושבים שאם תעשו אלף כפיפות בטן הקוביות יצוצו לפתע? קוביות בבטן הן פונקציה של אחוזי שומן נמוכים, גנטיקה, אימונים ותזונה מוקפדת. האימונים צריכים להיות על כל הגוף בתזונה מאוזנת ולא רק על שרירי הבטן, במידה ואם רוצים מראה שרירי בבטן.

7. מעמיסים חלבונים – כל דבר מיותר לגוף הופך לפסולת או לשומן. חשוב לאכול חלבון בהתאם למשקל ולאורח החיים שלכם שכולל את האימונים שלכם. בקשו מאיש מקצוע לסייע לכם לגלות מהי כמות החלבון היומית שלכם.



8. מאמינים שיש מזון פלאים – אין דבר כזה מאכלים מרזים, ולכן הסוד היחיד הוא תזונה מאוזנת ואימוני כושר כדרך חיים לאורך זמן. אל תחפשו קיצורי דרך כי בסוף אתם עלולים לשלם על זה ביוקר.

9. צ׳יטים – מתאמנים רבים אוכלים מסודר באמצע השבוע ואז בסוף השבוע מתפרעים ואוכלים מכל הבא ליד. מצב זה גורם לתקיעות מבחינת התוצאה ובכך אתם עולים מדי שבוע את כל מה שירדתם.

10. באטרף על אירובי – יש מתאמנים שמעוניינים חרדת במשקל ולא יורדים מהסופר או מהמסילה הנעה. יותר מדי אירובי, עלול לגרום לדלדול במסת השריר. אזנו את התכנית שלכן מבחינת אימונים אירוביים ואנאירוביים.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
מתכונים
04-08-2020
מתכון להכנת שייק ירוק טרופי
ספורט
02-08-2020
10 טיפים שיהפכו את הזוגיות שלכם לבריאה וחטובה
מתכונים
28-07-2020
מתכון להכנת חטיפי חלבון עם תפוחים ללא אפיה
טיפוח
26-07-2020
אחת המתנות הענקיות שנתן לנו הטבע הוא צמח האלוורה
ספורט
23-07-2020
לשרוף הרבה קלוריות? אתם זקוקים לאימון הנכון.
מתכונים
21-07-2020
מתכון להכנת מוס קוקוס ומנגו
תזונה
19-07-2020
ב-21 ליולי מציינים ברחבי העולם את יום הג׳אנק פוד הבינלאומי. הג׳אנק פוד נולד במטרה לספק לנו אוכל משביע ומהר ולכן גם נקרא אוכל מהיר או אוכל זבל.
ספורט
16-07-2020
נסו לבצע את התרגילים הפשוטים והיעילים הללו בין פגישות, שיחות או משימות – בנוחיות שמציע הבית הפרטי שלכם.