7 דברים מטורפים שקורים רק בגוף של אנשים מתאמנים

חשבתם פעם לעומק למה אנחנו צריכים להתעמל? מה זה באמת נותן לנו והאם יש איזה שהם תסמינים מיוחדים ששייכים רק לאנשים שמתאמנים?

לפעמים יש לנו את כל התירוצים שבעולם למה לא להתאמן, למה לעשות את כל הדברים שבעולם, רק לא לזוז, לא להזיע ולא להתאמץ יותר מדי, אבל אם הייתם חושבים רק על התוצאה, ייתכן שהייתם שוכחים מהתירוצים ויוצאים לרוץ, לקפץ, להרים משקולות או לרקוד, אבל לא הייתם יכולים לוותר על זה.

הנה 7 דברים שיקרו לכם אם תתאמנו בקביעות, שזה אומר 4 פעמים בשבוע לפחות ובהתמדה.

  1. אנשים מתאמנים יותר עירניים ונמרצים – יום שבו אדם יוצא לאימון על הבוקר לא נראה אותו הדבר כשל אדם שלא מתאמן. האימון בבוקר ממריץ את האדם, גורם לו להיות עירני ואפקטיבי יותר בעבודתו. אחת הסיבות שממליצים לאנשים להתאמן בבוקר ולא בערב זו בגלל תחושת העירנות הנלוות לאימון לפעמים שעות מרובות לאחר האימון. הרבה אנשים שותים קפה, תה ירוק או אוכלים מתוקים כשהם מרגישים את העייפות אך אימון אחד שווה ערך להרבה יותר מכמה כוסות קפה, ובמקום לעלות לכם קלוריות, האימון ישרוף עבורכם קלוריות.
  1. החשק המיני של אנשים מתאמנים גבוה יותר – סקסולוגים רבים ממליצים לאנשים בעלי חשק מיני ירוד להתחיל להכניס את האימוני כושר ללוז היומי שלהם, כי מתברר שאנשים שמתאמנים בקביעות מרגישים חשק מיני עז יותר מכל מיני סיבות כמו הנמרצות, הדם שזורם אל כל האיברים, הביטחון העצמי שעולה כתוצאה מהאימונים וההרגשה הכללית שמטיבה עם הזוגיות באופן כללי.
  1. אנשים מתאמנים יותר שאפתנים והישגיים – בספר של רובין שארמה "מועדון ה-5 בבוקר", מדבר המחבר על שגרת בוקר של אלופים, שכוללת קימה מוקדמת ופעילות גופנית. הוא מסביר שהפעילות הגופנית הופכת את האנשים לשאפתנים והישגיים יותר. אז אתם לא חייבים להתעורר ב-5 בבוקר כדי להתאמן אם אתם לא חייבים, העיקר שתזוזו מדי יום, וההתמדה תהפוך אתכם לאנשים שמרגישים בלתי מנוצחים, שאפתנים והישגיים יותר.


  1. הביטחון העצמי של מתאמנים גבוה יותר – ביטחון עצמי הוא תוצאה של ערך עצמי. כמה אנחנו מעריכים את עצמנו על בסיס הפעולות שלנו ועל בסיס הסביבה. אז איך ספורט גורם לנו לביטחון עצמי גבוה יותר? ראשית, אדם שמתאמן באופן קבוע הוא חזק יותר, נראה שרירי וחטוב יותר אך גם תחושת הניצחון היומיומית של היצר שמעוניין להשאיר אותנו בבית, גם היא מעלה באופן משמעותית את תחושת הערך העצמי שלנו.
  1. מתאמנים ישנים טוב יותר בלילה – קמתם בבוקר, התאמנתם היטב ויצאתם ליום מלא בעשייה? כנראה שתישנו הרבה יותר טוב בלילה. האימון תורם לכך שתבזבזו את מיטב האנרגיה שלכם כהלכה וכתוצאה מכך תירדמו בקלות והשינה תהיה חזקה יותר.
  1. פעילות גופנית מטיבה, שומרת ומחזקת את הלב – אנשים שמתאמנים מאמצים את שריר הלב, אחד השרירים החשובים ביותר בגופנו. זה אומר שהספורט מגביר את פעימות הלב וככל שמאמנים אותו יותר הוא חזק יותר, ובכך אנחנו מגנים עלו ממחלות לב וכלי דם. פעילות גופנית יעילה במיוחד לאנשים שיושבים שעות מרובות ואז הדם שלהם לא זורם היטב. פעילות אירובית כמו ריצה או אופניים אבל גם פילאטיס או יוגה, ידאגו שהדם יזרום באופן תקין בכל הגוף.
  1. עור פנים זוהר – זרימת הדם המיטבית שאנחנו משיגים בזכות פעילות גופנית יעילה גם לעור הפנים ולעור בכלל. אנשים מתאמנים לעומת אנשים שמתאמנים, יכולים להבחין שלאחר פעילות גופנית העור נראה זוהר יותר, מעט אדמדם כי הדם זורם היטב, העור רך יותר ונראה בריא יותר. דרך הזיעה יוצאים רעלים החוצה וגם אקנה יכול להיעלם כתוצאה מספורט.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
21-01-2021
מדריך יופי נצחי: 17 טיפים לטיפוח לעור צעיר
מתכונים
19-01-2021
מתכון להכנת מרק שמנת פטריות
ספורט
14-01-2021
7 דברים שיצילו אתכם משרירים תפוסים
מתכונים
12-01-2021
מתכון להכנת שייק שוקולד אגס
ספורט
11-01-2021
המדריך לשגרת חיטוב בריאה גם בסגר: 14 טיפים מנצחים
ספורט
07-01-2021
התרגיל המטורף שימצק לכם את הבטן והזרועות
ספורט
03-01-2021
מוטיבציה לשנה האזרחית החדשה: למה אתם לא מצליחים להתמיד באימונים ואיך בשנה הזו בטוח תצליחו?
טיפוח
31-12-2020
דיבור עצמי חיובי: הנשק הסודי להשגת יעדי כושר שלכם בשנת 2021