10 דברים שיחזקו לנו את מערכת החיסון בחורף ויקטינו את הסיכוי לחלות בשפעת

מדי שנה השפעת מגיעה אלינו, וחוץ מללכת להתחסן, יש עוד כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לנסות ולמזער את הסיכוי לחלות השנה בשפעת.

חשוב להבין שאנחנו חולים כשמערכת החיסון שלנו נחלשת ושהגוף שלנו לא מצליח לספוג את הרעלים הרבים שאנחנו מכניסים אליו ולכן, אנחנו נרצה לעשות פעולות שמחזקות את מערכת החיסון ולמנוע הכנסה של רעלים לגוף:  

  1. פעילות אירובית – ספורט באופן כללי מחזק את מערכת החיסון, תורם לסילוק הרעלים מהגוף מחזק את כל השרירים בגוף, ותורם לחיזוק הלב והריאות. פעילות אירובית לדוגמא: ריצה, הליכה מהירה, אופניים, קפיצה על חבל, אימון ספינינג, קיקבוקס, ריקוד ועוד. פעילות אירובית בעצימות נמוכה יומיומית של כשעה, תחזק באופן משמעותי את מערכת החיסון.
  1. פעילות אנאירובית – חשוב להוסיף לאימונים האירוביים גם אימונים אנאירוביים שמחזקים את הגוף כמו למשל אימוני משקולות, אימונים פוחשוב נקציונליים, יוגה או פילאטיס. האימונים ישפרו את היציבה, את מערכת השלד, מערכת השרירים ומערכת החיסון. 


  1. שינה איכותית – שינה איכותית היא שינה רציפה ללא הסחות דעת של מינימום 6-8 שעות. ידוע כי מחסור בשינה גורם לגוף לאבד מחיותו ולהחלשת המערכת החיסונית שלו.
  1. הוצאת הפסולת מהבית – לפני שרצים לעשות ניקוי רעלים ולהוציא את הרעלים מהגוף, חשוב לנקות את הבית מכל המזיקים. סוכרים מעובדים, עוגות, גלידות וכל מה שמכיל סוכר, שומני טראנס, חטיפים למיניהם.
  1. להרבות באכילת ירקות ופירות טריים – המכילים שפע של ויטמינים, מינרלים ואנטי אוקסידנטים החיוניים לגוף שלנו על מנת לשגשג. אכילת פירות וירקות שימרו על הגוף מהזדקנות מוקדמת, יתרמו לעור בריא, לחיזוק מערכת החיסון ולעיכול בריא. נסו לאכול כמה שיותר ירקות ופירות חיים. 


  1. כמה שיותר אוכל קרוב לטבע – השתדלו להכין את האוכל שלכם בעצמכם ולהימנע ממוצרים מעובדים. מאכלים מעובדים מכילים בתוכם הרבה רעלים כמו חומרי טעם וריח, ממתיקים וחומרים משמרים המעמיסים על מערכות הגוף ובסופו של דבר מחלישות את מערכת החיסון. אכלו מאכלים הקרובים ביותר לצורתם בטבע, הימנעו מרטבים שונים ומבישול יתר שגורם לאיבוד רכיבי מזון יקרים. 
  1. קימה מוקדמת עם עלות השחר – הרעיון הוא לשמור על חוקי הטבע. ללכת לישון סביב שקיעתה של השמש, או לפחות להקטין פעילות כשמגיע החושך, ולהתעורר עם הזריחה. התמדה בשעון הטבע, יחזק את מערכת החיסון בטווח הארוך. 
  1. הימנעות מאלכוהול, קפאין וסיגריות – המזיקים הגדולים ביותר שמחלישים את מערכת החיסון לאורך זמן. אם אתם יכולים הימנעו מהם לגמרי, ואם אתם מתקשים – לפחות תקטינו צריכתם במהלך העונה הקרה. 
  1. מצב רוח טוב – נמצא קשר ישיר בין מצב הרוח שלנו למצב מערכת החיסון שלנו. כשהאדם נמצא בשמחה, מערכת החיסון שלו חזקה ויציבה יותר. חפשו את הדברים שגורמים לכם לחייך, עשו דברים שמשמחים אתכם, שמעשירים אתכם, עקבו אחרי אנשים שמעוררים בכם השראה, תצחקו, ותראו שכשאתם עסוקים בשמחה, החולי יתרחק מכם. 
  1. שתיית תה – התה של הרבלייף עשיר באנטיאוקסידנטים המחזקים את מערכת החיסון. בנוסף, הוא דל בקלוריות, תורם לאנרגיה גבוהה ומהווה פינוק מושלם לחורף כשמתחשק חם ומתקתק. 



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
ספורט
23-02-2020
בין אם אתם מתכננים לרוץ מרתון, חצי מרתון או 10 ק”מ - הנה כמה המלצות שכל רץ צריך לזכור וגם - איך כדאי להתאבזר בהתאם ליום הגדול.
ספורט
20-02-2020
בואו לגלות מתי באמת מתחילים לזכות ולראות את העבודה הקשה על הגוף שלכם
מתכונים
18-02-2020
מתכון לשייק ספורט "לשחרר את החיה"
תזונה
16-02-2020
העונה הקרה בשיאה, והרבה פעמים היא משאירה אותנו בבית עם תיאבון עודף בלי הרבה תנועה. לפניכם 10 טיפים "עשה ואל תעשה".
ספורט
13-02-2020
אם שנת 2019 הייתה שנה בה המודעות עלתה, בשנת 2020 אנחנו קופצים מדרגה. קבלו את 8 הטרנדים שילוו אותנו לשנה הבאה. 
מתכונים
12-02-2020
מתכון להכנת ולנטיין בראוניז
תזונה
09-02-2020
מעבר לטעמם הנפלא, התותים הם דרך מצוינת להעניק לגופכם מנה של בריאות. הנה כמה עובדות מדהימות על תותים. 
מתכונים
04-02-2020
מתכון לשייק חמאת בוטנים ותותים