בריאות בתקציב מינימלי – ככה תשפרו את הבריאות בלי לגרד את הארנק

כמה נוח זה לתרץ שבריאות, חיוניות ומראה חטוב הם נחלתם של עשירים בלבד נכון? אז זהו שזה כבר מזמן לא ככה והיום ניתן לשמור על כושר שיא גם בלי עלויות מיוחדות, לאכול סופרפודס שלא ידענו שהם סופרפודס במחירים שווים לכל נפש, להיות חטובים מהבית ובאופן כללי לשמור על הבריאות בלי תירוצים מיוחדים.

סופרפודס מהסופר לכולם

בשנים האחרונות השתלט עלינו טרנד שלא ניתן להתעלם ממנו – הסופרפודס. מזון העל הפך להיות שם נרדף לבריאות עילאית, שניתן להשיג בבתי טבע בלבד. גוג׳י ברי, זרעי צ׳יה, ספירולינה, מאצ׳ה וחבריהם הפכו להיות כוכבים בשמי הבריאות, אך האם מדובר בטרנד מוצדק או בגימיק שיווקי? אז ייתכן שמדובר במזונות בריאים עם ערכים תזונתיים גבוהים, אך לא יותר ממזונות שניתן למצוא בסופרים במחירים לגמרי הגיוניים כמו ביצה, פירות, ירקות, אגוזים, שקדים ותבלינים. הרבה אנשים חושבים שאם יאכלו מה שיתחשק להם אבל ישקיעו בסופרפודס איכותי מבית הטבע שלהם, הם ירגישו יותר בריאים וחזקים אך האמת היא שתזונה בריאה היא תזונה נקייה ממזון מעובד, מסוכרים פשוטים ושומני טראנס ולא מכל מיני סופרפודס שמבטיחים הבטחות.

המאכלים שישמרו על הבריאות

אז מהו מזון על באמת? מזון על הוא מזון בעל ערך תזונתי גבוה, כלומר, שמעניק הרבה חיות לגוף בזכות ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. למשל: ביצה היא מזון על שמספק לגוף מגוון רחב של ערכים תזונתיים כמו ויטמין B12, ויטמינים מקבוצת B, 6 גרם של חלבון איכותי לגוף, ועוד. פירות וירקות מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים חיוניים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים שהם מזון על מצויין לכולם, כאשר כל צבע של פרי או ירק מכיל ריכוז גבוהה יותר של ויטמינים ומינרלים כמו למשל גזר, מנגו ואפרסק שמכילים את הצבע הכתום, מכילים יותר ויטמין A שמטיב עם הראייה ואבטיח, עגבניה וגמבה המכילים את הצבע האדום, מכילים ליקופן, היעיל למניעת סרטן. בנוסף, שיבולת שועל למשל, נחשבת למזון מזין ובריא שתורם לשמירה על רמות סוכר תקינות ולכולסטרול תקין, אגוזים עשירים בחומצות אמינו חיוניות שמועילים למצבי סטרס ואף טובים לשרירים. שקדים עתירים בחומצות שומן חיוניות וחלבונים ופירות יער מכילים נוגדי חמצון אנטי סרטניים.

ובקיצור, אין לנו שום צורך להשקיע סכומי כסף מטורפים על מזונות על, כשמזונות על יש בטבע בשפע. נסו להכניס לתפריט שלכם מדי יום ירקות ופירות בכל הצבעים, אגוזים ושקדים, דגנים וקטניות ותוכלו לקבל את כל חומרי ההזנה שהגוף שלכם צריך.



ספורט זה לכולם ובחינם

פעילות גופנית אכן עשויה לעלות לנו הרבה כסף. בין אם מדובר בביגוד יקר, ציוד או מנוי למכון כושר או כל חוג אחר, אך היום, יש לנו הרבה אופציות להתאמן ללא עלויות מיוחדות, בין אם זה הליכה מהירה או ריצה קלה בפארק הקרוב לביתכם, בזמן החופשי שלכם ולגמרי בחינם, או אם זה שיעור יוגה, פילאטיס או היט מול הטלוויזיה בסלון הפרטי שלכם ללא כל תשלום. ביו טיוב ניתן ליהנות משיעורים בכל השפות והרמות ואף בעמוד הפייסבוק של הרבלייף תוכלו להתאמן ללא תשלום.

5 טיפים לחיטוב מהבית:

  1. לוז שבועי – על מנת להיכנס למסגרת, בנו לעצמכם תכנית שבועית מסודרת שבה תכתבו איזה אימון אתם עושים בכל יום. למשל: יום אירובי, יום עבודה על סיבולת שריר, יום עבודה על כוח, או יום עבודה על פלג גוף עליון/תחתון, בהתאם למטרות שלכם. אם המטרה שלכם היא להתחטב ולהוריד אחוזי שומן, הקפידו על אימוני אירובי בשילוב אימוני כוח. אבזרו את הבית בציוד כושר בסיסי.
  2. אכלו ארוחות מסודרות בבית – הימנעו מארוחות מחוץ לבית שעלולות להפריע למטרה שלכם. כשאנחנו אוכלים בחוץ, יש לנו פחות שליטה על מה שקורה בצלחת שלנו. הכינו את הארוחות שלכם מראש, הכניסו לקופסאות וקחו אתכם ליום ארוך מחוץ לבית.
  3. פירות וירקות – אל תשכחו לאכול מדי יום פירות וירקות שמעניקים לגוף בריאות וחיוניות. נסו לגוון ככל שניתן בכל הצבעים.
  4. הימנעו מאכילה בשעות הלילה – אז העיכול כבר לא עובד בצורה תקינה. שמרו על שעות ארוחה מסודרות.
  5. למקרה הצורך – קחו אתכם חטיף הרבלייף לעבודה למקרה שבו אתם נמצאים רחוק מהבית ואתם זקוקים לאנרגיה זמינה שלא תהרוס לכם את החיטובים אלא בדיוק להיפך.



כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
13-06-2021
רגע לפני תחילת הקיץ: 9 דרכים שיעזרו לכם לצרוך פחות קלוריות
תזונה
10-06-2021
10 דרכים לשפר פוריות
מתכונים
08-06-2021
מתכון להכנת שייק פצצת ויטמינים
ספורט
03-06-2021
איך להישמר מפציעות כושר מסוכנות? המדריך השלם למניעת פציעות מאימונים
מתכונים
01-06-2021
מתכון להכנת עוגיות שוקולד רכות
מתכונים
25-05-2021
שייק הפסקת קפה
ספורט
23-05-2021
חוזרים לכושר: איך חוזרים להתאמן אחרי שיצאנו מהתלם?
ספורט
20-05-2021
אחת ולתמיד: כושר בהריון - מה מותר ומה אסור?