ביי דיאטות מסוכנות: 6 דרכים בטוחות לשמור על משקל תקין בלי דיאטה.

אנחנו בהרבלייף מאמינים באורח חיים בריא, כזה שמעודד פעילות גופנית ואכילה מאוזנת מכל אבות המזון. כשאנחנו עושים דיאטה קיצונית לגוף, או פשוט כזו שלא מתאימה לגוף שלנו, הגוף עלול לחוות סטרס ולצאת מאיזון כמו חוסר איזון הורמונלי, או חוסר איזון בחיידקי המעיים ועוד. הרבה פעמים אנחנו יורדים מהר במשקל ואז גם עולים מהר במשקל, וגם לסיפור האקורדיון הזה יש השלכות בריאותיות שאנחנו לא רוצים כמו בעיות בספיגת המזון לאורך זמן, קושי לרדת במשקל בהמשך וגם תסכול נפשי. הסוד הוא באמת באיזון. אז איך לא ליפול לדיאטות ולהתחיל לחיות בריא ומאוזן?

  1. במקום לספור קלוריות – תספרו רק ארוחות

העיסוק בקלוריות גורם לנו להתעסק יותר מדי בכמה אסור לנו לאכול, והרבה פעמים זה דווקא גורם לנו לרצות לאכול יותר ולהרגיש בעונש. בנוסף, בגלל שאנחנו רוצים להשיג יותר אוכל במינימום קלוריות, ייתכן שנתפתה לכל מיני מוצרים דיאטטיים שאינם בריאים לנו ועלולים לגרום לנו בטווח הארוך לחוסרים תזונתיים. ספירת קלוריות במקום ארוחות, לפעמים גורמת לנו לנשנש רוב היום ובכך גם לחוסר איזון בסוכר בדם. חשוב מאוד לאכול ארוחות מסודרות ובין לבין לתת לגוף שקט מאוכל, על מנת לעכל היטב ולספוג היטב. אכלו בין 3-5 ארוחות ביום (תלוי בסדר היום שלכם ובצרכים שלכם).

  1. תגידו ביי לרעב 

נסו לזהות מתי אתם שבעים ומתי אתם עדיין רעבים. אל תישארו רעבים לאחר הארוחה, אך גם השתדלו לא להגיע למצב בו אתם מפוצצים. אם אתם מרגישים עייפות לאחר האוכל, ייתכן שאכלתם יותר מדי. אם לא אכלתם מספיק, תוך חצי שעה תרצו לנשנש משהו. להבין כמה אנחנו אמורים לאכול זה לא תמיד קל, אבל חשוב להקשיב לגוף ולא לאכול עם העיניים.

  1. ספורט וכמה שיותר לזוז 

אם פעם ההנחיות היו לעשות כושר באופן יזום 3 פעמים בשבוע, אז היום, בגלל אורח החיים היושבני שלנו, ברור שזה לא מספיק, עלול לגרום להשמנה ולבעיות בריאותיות מגוונות. רוב האנשים שאינם עובדים בעבודות פיזיות, מתאמנים פעם ביום במקרה הממש טוב, וביתר היום יושבים. חשוב מאוד לזכור לזוז לאורך כל שעות היום ולהתאמן מדי יום, על מנת לשמור על בריאות ומשקל תקין בצורה מאוזנת. אין זה אומר שאתם צריכים להרים כל יום משקולות, אלא לאזן בין פעילות אירובית לפעילות אנאירבית, ולהשקיע בכל מרכיבי הכושר הגופני כולל יציבה, גמישות, כוח מתפרץ.



  1. רוצים נשנוש בריא? חטיפי חלבון הרבלייף

לכולנו לפעמים יש חשק למשהו מתוק, כזה שמספק הנאה פיזית ונפשית, אבל אם כבר, אז כדאי להפיק מהנשנוש שלכם את המיטב. להרבלייף יש חטיפי חלבון בטעם שוקולד בוטנים, שוקולד לימון או וניל שקדים נהדרים וממכרים, שכל חטיף מכיל 10 גרם חלבון ומסייע בתחושת שובע. חטיפים אלו מהווים נשנוש מושלם לאחר אימון, אך גם כנשנוש בריא לצד הקפה בבוקר או אחר הצהרים. תחשבו על זה, כשאתם אוכלים חטיף שוקולדי, אתם נהנים בהתחלה, אך בסופו של דבר מרגישים תחושה לא נעימה של אשמה, שהכנסתם משהו לא בריא לגופכם. אחרי אכילת חטיף הרבלייף, מרגישים תחושה נפלאה, שעכשיו הזנתם את השרירים שלכם, וגם התפנקתם.

 



  1. שייקים של הרבלייף

הבעיה הגדולה בדיאטות היא שכמעט תמיד נוצרים חוסרים תזונתיים. וזה מתחיל עם תסמינים קטנים שהופכים לבעיות כרוניות שאחר כך קשה להיפטר מהן. להרבלייף יש אבקות להכנת שייקים מאוזנים, שבהם תוכלו למצוא את כל הערכים התזונתיים החשובים לבריאות תקינה ומאוד מומלצים למי שהתזונה שלו לא מסודרת או שלא אוכל מספיק ירקות ופירות, חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים. להרבלייף יש אבקות שנוח להכניס לתוך כל שייק, אבקות בטעם קפוצ'ינו שניתן להחליף עם הקפה בכיף, בטעם מלון, וניל, שוקול, וניל עוגיות ועוד. בנוסף, הרגישים ללקטוז, יוכלו למצוא בהרבלייף אבקות על בסיס סויה.

  1. אוכלים כמה שיותר טבעי

נסו להימנע ממזון מעובד וממזון תעשייתי. הימנעו מארוחות בחוץ ככל שניתן והכינו את הארוחות שלכם בעצמכם. אוכל טבעי ובריא, יעזור לכם לצבור פחות פסולת ורעלים בגוף ובכך לשמירה על משקל תקין. הרבו בפירות וירקות, אכלו כמות מספקת של חלבונים, פחמימות ושומנים, ונסו לא לפסוח על שוב מרכיב, רק כי מספרים לכם שככה תרזו. הגוף שלנו זקוק לכל אבות המזון.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
18-10-2020
המסכה גורמת לבעיות עור? יש לנו את הפתרון!
ספורט
15-10-2020
איך לחטב את הישבן והירכיים
תזונה
12-10-2020
הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון
ספורט
08-10-2020
האימון שיגרום לכם להתחטב ולשרוף בלי לצאת מהבית
מתכונים
07-10-2020
מתכון להכנת עוגיות טחינה ושקדים
תזונה
04-10-2020
מה כדאי לדעת על דיאטת פליאו, דיאטה קטוגנית ודיאטות אופנתיות נוספות
מתכונים
29-09-2020
מתכון להכנת שייק פירות יער וקוקוס