פסח: ככה תשמרו על המשקל בערב החג – הטריקים החשובים

בכל שנה יש לנו בדיוק את אותה הדילמה: איך נעבור את החג בלי לעלות במשקל, רגע לפני הקיץ שמתקרב ומאיים עלינו בשמש, ים ובבריכה. נמצא שישראלים עולים בממוצע בין 2-4 קילוגרם בתקופת החגים, ולמרות שאין לנו לחם בפסח, יש הרבה מאוד ארוחות ארוכות וכבדות, הרבה חופש מהעבודה, במיוחד בתקופה זו, וזה אומר גם הרבה פחות תנועה. אחת הדרכים היעילות ביותר כדי למזער את הנזקים של המשקל היא לנסות להיות כמה שיותר בתנועה, גם מהבית.

אנשים רבים נוטים לחשו ב כי אימון אחד ביום יספיק לנו כדי לשמור על הבריאות והמשקל, אך מחקרים כבר הוכיחו שאנשים שהתאמנו שעה ביום ובשאר היום לא היו פעילים, לא השיגו השפעה גדולה על המשקל, ללא השגחה על תפריט תזונה מסודר. אז מומלץ להיות פעילים בנוסף לאימון המסודר גם בתוך הבית שלכם, על אף האתגר הגדול. חפשו דרכים לזוז כל היום, בין אם זה אומר לעלות ולרדת במדרגות, לצפות בטלוויזיה תוך כדי קפיצה על חבל או הליכון או לשחק ולרקוד עם הילדים כפעילות כיפית ומחטבת.

מי שיהיה פעיל במהלך החג והחופשה, יקטין את הסיכון להשמנה וישפר את הבריאות שלו. חשוב לציין כי הפעילות אינה המדד העיקרי ויש להקפיד גם על תזונה מאוזנת ובריאה.

  • הנה החוקים והדרכים שיעזרו לכם לשמור על המשקל בערב החג:

נערכים לפני

בערב החג עצמו, נהלו את השגרה שלכם כרגיל מבחינת התזונה שלכם אך הקטינו מעט בצריכת הפחמימות שלכם. הרבו ביום החג באכילת פירות וירקות שעשירים במים וסיבים תזונתיים, ויתרמו לתחושת שובע. בנוסף, הקפידו לשתות הרבה מים ותה צמחים, שיקלו בפינוי הפסולת ובתחושת השובע המוגברת.



האימונים
בבוקר ליל הסדר הקפידו לבצע אימון כוח בעל עצימות גבוהה לפי היכולות שלכם. זה הזמן לאימון כוח, משקולות, היט או פילאטיס בדרגת קושי גבוהה. אימון כזה יתרום לכך שהגוף שלכם לבזבז אנרגיה וקלוריות על מנת לבנות את סיבי השריר שנקרעו מחדש ולכן הגוף ימשיך לשרוף קלוריות גם בזמן שאתם תשבו בארוחת החג ותאכלו. ביום שאחרי הארוחה הגדולה, כדאי לבצע אימון אירובי ארוך מהרגיל. אם אתם רגילים ללכת כחצי שעה ביום, זה הזמן להעלות קצת את הקצב והקילומטראז'. זכרו, ככל שהאימון אירובי ארוך יותר – אתם תשרפו יותר קלוריות.



בליל הסדר – בוחרים בקפידה
בערב ליל הסדר מומלץ שתחשבו את מה שאתם מתכננים לאכול ולא תפעלו לפי האינסטינקטים והעיניים, כי ברור שיהיה שפע רב על השולחן ואפשר בקלות להתפזר ולא לשים לב לכמויות שאנחנו אוכלים. מלאו את הצלחות מראש, של המנה הראשונה והעיקרית והשתדלו למלא רק פעם אחת, קצת מכל דבר. השתדלו למלא את הצלחת בסלט ובירקות מכל מיני סוגים, לאחר מכן תבחרו בסוג חלבון אחד כדי לא להעמיס על מערכת העיכול ולאחר מכן בחרו בסוג פחמימה 1. שילוב גדול מדי של חלבונים ופחמימות מעייף, גורם לנפיחות בבטן ולעלייה במשקל. לפני שאתם אוכלים, שתו כמות מספקת של מים כדי לא לבלבל בין תחושת הרעב והצמא וחכו קצת עם הקינוח. לפעמים כשהאוכל יורד, כבר פחות מתחשק לנו.

ביום שאחרי
ביום שאחרי ליל הסדר, השתדלו לשתות הרבה מים, לדחות מעט את ארוחת הבוקר ולהרבות באכילת פירות וירקות העשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ומים. וכמובן – אל תשכחו לזוז כמה שיותר, גם בבית.

 

מאת: שרון ינובסקי קפלן – מאמנת כושר וריצה, אמא ל-3 בנים, מרתוניסטית ועיתונאית.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
תזונה
04-06-2020
אחרי שהות ממושכת בבית פחות או יותר, אנחנו לאט לאט חוזרים לשגרה. איך חוזרים לשגרה בריאה, חטובה, ואנרגטית? הכנו עבורכם טיפים מנצחים שכדאי לשמור ואף לקרוא ולשנן מדי יום.

מתכונים
02-06-2020
מתכון להכנת שייק שוקולד דובדבן פיקנטי
טיפוח
28-05-2020
גם אם הפנים שלכם מרגישות נקיות, רוב הסיכויים שזה אינו המצב. הרבלייף ממליצה על כללים פשוטים למראה עור זוהר בדקות!
מתכונים
26-05-2020
מתכון להכנת כדורי גבינה ועגבניות
תזונה
24-05-2020
חג השבועות הפך עם השנים לחג הגבינות, הפשטידות, הקישים ועוגות הגבינה. קבלו את הטריקים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה בחג השנה ואיך אפשר לחגוג בריא יותר השנה?
ספורט
21-05-2020
גן שעשועים עשוי להיות מאתגר מאוד ברמת הכושר הגופני. קבלו אימון כושר מעולה שניתן לעשות בעזרת הנדנדה לחיטוב כל הגוף.
מתכונים
19-05-2020
מתכון להכנת משקה מלפפון מנטה