המאכלים שיעזרו לכם להתאושש מהר יותר מאימון בשיא החום

מכירים את זה שעד שאתם מוציאים את עצמכם הביתה לאימון, אתם סוחבים את תחושת השרירים התפוסים והעייפות מהאימון שבוע שלם? אז במידה ולא הגזמתם בעצימות האימון, ייתכן שמדובר במחסור בשינה או בתזונה דלה או לא נכונה עבורכם. אז מה הכי נכון לאכול אחרי האימון כדי להתאושש מהר יותר?

האמת על חלבון

חונכנו לחשוב שמיד אחרי האימון אנחנו צריכים לדחוף לגוף שלנו כמויות של חלבון. דבר שגרם להרבה מתאמנים לסיים אימון ולמהר להכניס לעצמם לגוף קופסת קוטג' או קופסת טונה, שחלילה לא יחסר חלבון. כל המחקרים החדשים מראים שאנחנו לא חייבים לאכול את החלבון מיד לאחר האימון, אלא לפזר את כמויות החלבון שלנו באופן שווה לאורך כל שעות היום, לפי כמות הצריכה היומית של כל מתאמן. בן אדם א' יזדקק לכמות חלבון אחרת יותר משאר בני האדם וזה תלוי במספר משתנים כמו גיל, גובה ומשקל, פעילות גופנית ועוד. חשוב לדעת שיש עוד דברים שחשובים לנו לצרוך ביום ובעיקר לאחר האימון כדי להתאושש ועל זה פחות מדברים. מדובר בויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, ברזל ומגנזיום. אלו יעזרו לאושש את הגוף לאחר האימון ויעזרו לכם להרגיש חיוניים יותר, נמרצים יותר ומלאי אנרגיה גם אחרי שעבדתם קשה.

הכי יעיל אחרי אימון – שייק

למה בעצם כל כך הרבה מתאמנים בוחרים באופציה של שייק לאחר האימון? יש לזה מספר סיבות חשובות.

  1. ניתן להכניס לתוך כוס אחת הרבה מאוד ויטמינים, מינרלים, ברזל, חלבון ושאר רכיבים תזונתיים שהגוף זקוק לו. באבקת משקה של חברת הרבלייף למשל, יש את כל הערכים התזונתיים שנחוצים לגוף שלנו להתאוששות מהירה לאחר אימון.
  2. אחרי אימון אנחנו פחות רעבים ויותר נרצה משקה טעים ומתוק שירענן ויחזיר את האנרגיות.
  3. השייק יתן לנו הרבה מאוד ערך תזונתי ועדיין ישמור על תחושה קלילה בלי נזק קלורי.


מה להכניס לשייק?

הנוסחה המנצחת לשייק בריא, טעים ומזין היא שילוב של פירות ועלים ירוקים, שיעניקו הרבה אנטיאוקסידנטים, ויטמינים ומינרלים. הכניסו לשייק פירות מתוקים שמעניקים שפע של אנרגיה כמו בננה, שעשירה במגנזיום ותסייע בהתאוששות השרירים, מנגו, אננס, אפרסק או פפאיה, והוסיפו לשייק כמה שיותר ירוקים כמו נענע, תרד, מלפפון וחסה, שיעזרו לגוף להחזיר את מאגרי האנרגיה בזכות הכלורפיל שבירוקים. בנוסף, אתם יכולים להכניס לשייק שלכם זרעי צ'יה, שמכילים חלבון מלא, מינרלים ואומגה 3, ספירולינה, אצה שמעניקה אנרגיה ועשירה בחלבון וכמובן – אבקת שייק של חברת הרבלייף שמכילה את כל מה שהגוף זקוק לו ומעניק טעם נפלא לשייק בטעמים האהובים כמו קפוצ'ינו, מלון, אפרסק, וניל או וניל עוגיות.

ממה להימנע?

מתאמנים רבים טועים ומעמיסים יותר מדי על השייק שלהם עם עודף מרכיבים, מוצרי חלב, יותר מדי פירות, שילוב של פירות מתוקים עם חמוצים, חמאות בוטנים למיניהם והרבה אגוזים. לפעמים מקסימום של מרכיבים שווה למינימום ספיגה של החומרים בגוף ולכן מומלץ להימנע מהעמסה על השייק שלכם. מומלץ לבחור בכמה סוגי פירות מאותו סוג (או מתוקים או חמוצים – ערבוב גורם לבעיות בעיכול), עלים ירוקים ואבקת חלבון לכל היותר.




כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:
טיפוח
18-10-2020
המסכה גורמת לבעיות עור? יש לנו את הפתרון!
ספורט
15-10-2020
איך לחטב את הישבן והירכיים
תזונה
12-10-2020
הדברים שחייבים לעשות מיד אחרי אימון
ספורט
08-10-2020
האימון שיגרום לכם להתחטב ולשרוף בלי לצאת מהבית
מתכונים
07-10-2020
מתכון להכנת עוגיות טחינה ושקדים
תזונה
04-10-2020
מה כדאי לדעת על דיאטת פליאו, דיאטה קטוגנית ודיאטות אופנתיות נוספות
מתכונים
29-09-2020
מתכון להכנת שייק פירות יער וקוקוס